طی خبرهای منتشر شده؛ بانک استرالیایی ANZ قرار است از فناوری تشخیص صدا برای تصدیق هویت کاربران خود استفاده کند. در نسل جدید نرمافزار مدیریت حساب بانک ANZ قرار است از پلتفرم جدیدی استفاده شود که به کاربران این اجازه را میدهد که به اضافه ویژگیهای بیومتریک دیگر، با استفاده از تن صدایشان هم بتوانند به اطلاعات حساب خود دسترسی پیدا کنند.
بانک ANZ در نرمافزار موبایلی جدید خود، پا را فراتر گذاشته و این امکان را به کاربران میدهد که فقط با تن صدایشان، مبلغ مورد نیاز خودشان را انتقال دهند و تنها کافی است کاربر از طریق میکروفن تلفن همراه خود دستور جا به جایی یا پرداخت بدهد تا نرمافزار بانک ANZ، ضمن تصدیق هویت او، دستور او را انجام دهد، باید این را هم اضافه کرد که در این نرمافزار هیچ گونه محدودیتی برای انتقال پول وجود ندارد.
شرکت ارتباطات نوآنس ( Nuance Communications )، وظیفه ساخت این نرمافزار جدید ANZ را داشته است و بر اساس گفتههای سخنگوی این کمپانی؛ این نرمافزار فعلا در مرحه تست است. همچنین در ادامه اظافه کرده است که نرمافزار جدید بانک ANZ ؛ اولین اپلیکیشنی خواهد بود که با استفاده از تشخیص بیومتریک کاربر، اجازه انجام تراکنشهای بالای 1000 دلار را به افراد میدهد.
پیتر دالتون ( Peter Dalton ) مدیر بخش تجربی شرکت ارتباطات نوآنس ( Nuance Communications )، این نظر را دارد که از هر 10 نفر 5 نفر مایل هستند امور بانکی خود را فقط با صدای خود انجام دهند و تصدیق هویت با استفاده از تن صدا را محبوبتر از مابقی روشها میدانند.پیتر دالتون ( Peter Dalton ) در ادامه اضافه کرده است که، بر اساس دادههای بدست آمده از نظر سنجیها نشان داده شده است که مردم استفاده از تکنولوژی تشخیص صدا را کاری لذت بخش و راحت میدانند، به همین دلیل ما در شرکت ارتباطات نوآنس ( Nuance Communications ) سعی بر این داریم که نرمافزار جدید بانک ANZ را به شکلی طراحی کنیم که نیازی به جز صدای افراد برای انجام امور بانکی نباشد.