بر اساس دادههای جدید بدست آمده از مسائل مالی بریتانیا، نشان داده شده است که شهروندان این کشور از فناوری پرداخت بدون تماس ( Contactless Payment ) اسقبال بسیار خوبی نشان دادهاند و بر اساس آمارهای ارائه شده توسط کارشناسان، به نظر میرسد که تا 10 سال آینده فناوری Contactless Payment در بریتانیا، تا دو برابر افزایش یابد.
بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری مالی ( Fintech ) ؛ فناوری پرداخت بدون تماس ( Contactless Payment )، انقلابی در حوزه پرداخت بوده است که توانسته است نظر اکثریت جامعه را به خود جلب کند. البته ناگفته نماند که در 10 سال اخیر، رشد 146 درصدی تراکنشهای کارتهای اعتباری، نقس بسیار مهمی در گسترش فناوری Contactless Payment داشته است، به طوری که بر اساس آمارها در بریتانیا، در سال 2016 تراکنشهای مالی کارتهای اعتباری به 16.4 میلیارد پوند رسیده است، در حالی که این مقدار در سال 2006، 6.7 میلیارد پوند بوده است. همچنین این آمارها نشان میدهد که در ده سال گذشته، اولیت شهروندان استفاده از کارتهای اعتباری بوده است تا پول نقد.
طبق این گزارشهای جدید، افزایش هزینهها در بریتانیا یکی دیگر از عواملی بوده است که باعث شده شهروندان به فناوریهای جدید پرداخت بیشتر توجه کنند به صورتی که در سال گذشته از هر ده تراکنش مالی، چهارتای آنها از طریق فناوری Contactless Payment یا به صورت آنلاین انجام شده است که این نشان دهنده رشد 24 درصدی، فناوریهای جدید در بریتانیا است. البته همراه با رشد فناوری Contactless Payment ، نگرانیهایی هم در مورد امنیت و نظارت بر روی اطلاعات افراد بوجود میآید که با استفاده از مشکلات امواج دستگاههای دارای فناوری Contactless بسیاری از مجرمان توانستهاند به اطلاعات بانکی صاحبان حسابها دست پیدا کنند و بر اساس این گزارشها سالانه میلیونها پوند دزدی از طریق این فناوری انجام میشود.